Hari 7 #Cabaran30Hari - Sejauh Mana Pendidikan Penting Bagi Anda

Assalamualaikum dan Salam Blogging

Alamak.. masih backdated lagi Cabaran ni...Cabaran Hari 7 ni agak serius skit nampaknya.

Hari 7 #Cabaran30Hari - Sejauh Mana Pendidikan Penting Bagi Anda

Sejauh mana pendidikan penting bagi anda?
Tak kira walau macam mana kehidupan, pendidikan sangat teramat terlalu terlampau penting!
Aku tak nak bercakap soal pendidikan UPSR, PMR, SPM, STPM, Diploma, Ijazah.. kerana semuanya telah aku laluinya (kecuali STPM).
Point aku di sini pendidikan yang sebenar dalam kehidupan. Pendidikan yang sangat penting di mana semua manusia, makhluk perlu mempelajarinya.

Dulu masa belajar saya bukanlah best student, bukan jugak poor student.
Masa Universiti dapat pointer rendah je.. Selepas habis belajar dari universiti, kebanyakkan syarikat akan menilai daripada pointer..oleh kerana pointer aku tak tinggi jadi peluang itu sangat, teramat rendah untuk dapatkan pekerjaan.

Mungkin kita dah belajar sebaiknya tetapi hasil tidak memuaskan.
Kemudian aku mencuba untuk ambil pendidikan kemahiran. Dan daripada Pendidikan berkaitan kemahiran yang banyak memberi input yang berguna sehingga aku mendapatkan pekerjaan.

Kepentingan pendidikan bagi saya memang teramat penting. Tetapi apa-apa pun semuanya bermula daripada diri sendiri.
Setinggi mana pendidikan yang kita dapat, bagaimana kita mengaplikasikan dan memanipulasikan keadaan supaya memberi kebaikan kepada diri sendiri.
Pada awalnya saya mula berfikir pendidikan yang dapat memberi keuntungan kerana kehidupan sekarang memerlukan kewangan yang mencukupi.
Tetapi pada masa sama kepuasan diri juga adalah penting.

Daripada pendidikan pengalaman hidup ni tercetusnya idea untuk menubuhkan satu syarikat sendiri
logo buruk
Idea asal untuk tubuhkan syarikat ni hanyalah untuk mengembangkan jenama, deskripsi yang lain masih dalam fikiran yang belum di terokai. 

Catat Ulasan

Saya amat menghargai sokongan yang diberikan dan berharap dapat terus berhubung dengan anda semua melalui platform ini. Setiap komen adalah inspirasi buat saya untuk terus menulis dan berkongsi ilmu. Terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada perjalanan ini dan bersama-sama kita belajar serta berkembang.

Jangan segan untuk berkongsi pendapat, soalan, atau apa sahaja yang anda rasa relevan. Saya akan sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik dan menjadikan blog ini sebagai medium yang bermanfaat untuk semua.

Sekali lagi, terima kasih atas sokongan anda. Semoga kita terus berhubung dan saling menginspirasi.

Salam hormat,

Terbaru Lebih lama